אתר הסנסקריט של יובל ורוית

[ מפת האתר ]

אודותינו:

יובל ורוית אליאב-גינזבורג

מזה שנים רבות אנו עוסקים במדיטציה ויוגה גם כתרגול יומיומי וגם בהדרכה ולימוד. כבר בשנים הראשונות לתרגול מדיטציה ויוגה נמשכנו לשפת הסנסקריט בה כתובים ספרי הידע של התרבות ההודית העתיקה.

בין 2001 ל 2006 – בתקופה בה גרנו רוב השנה בהודו, התעמקנו, פרט לעיסוקנו במדיטציה ויוגה, בכמה אלמנטים נוספים מהתרבות ההודית העתיקה החביבה עלינו מאוד. התחלנו מלימוד סנסקריט מדוברת בבנגלור שבדרום הודו, באותו אירגון מיוחד אשר מטרתו הפצת שפת הסנסקריט העתיקה כשפה כלל הודית יומיומית.

המשכנו לעיר המקדש המפורסמת טירופטי, שם נמצאת אחת האוניברסיטאות המפורסמות לסנסקריט. באוניברסיטה זו לא רק שכל השיעורים מועברים בשפת הסנסקריט, אלא שגם כל החגיגות, מסיבות סיום השנה וההופעות שעורכים התלמידם בכל מסיבת סיום - הכל מתנהל בסנסקריט.

אחרי שנה בטירופטי וחצי שנה במדרס (צ'נאי), עברנו לאודופי שבחוף המערבי של דרום הודו, שם המשכנו ללמוד סנסקריט זמן מה, אך התמקדנו יותר בעיסוקינו האחרים. יובל המשיך לעבוד באותה תקופה על גישה הוליסטית ללימוד סנסקריט שלא מתבססת על לימוד מפרך של חוקי דקדוק. רוית – שעסקה שנים רבות במוסיקה, למדה שירה דרום הודית מסורתית, אבל בעיקר התמחתה באסטרולוגיה הודית עתיקה (ג'יוטיש).

באפריל 2006 חזרנו לארץ. המשכנו ללמוד סנסקריט ואסטרולוגיה והתחלנו מחדש בפעילות הדרכה של סדנאות מדיטציה ויוגה. בהרצאות שערכנו במקומות שונים הופתענו לגלות כי בישראל יש לא מעט התעניינות בשפת הסנסקריט, ועם הזמן מצאנו את עצמנו מלמדים סנסקריט ועורכים סדנאות לקריאת מזמורים בסנסקריט.

כעת אנו מתגוררים בפתח תקווה. פרט להוראת סנסקריט וסדנאות מזמורי סנסקריט אנו ממשיכים להדריך סדנאות מדיטציה ויוגה, ורוית גם מלמדת ונותנת יעוצים לפי שיטת האסטרולוגיה ההודית. מדי חורף אנו נוסעים להודו - לחופש, להשתלמות, להעמקת המדיטציה ולסיור במרכזים רוחניים.